۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵

مدیرکل ثبت‌ احوال بوشهر مطرح کرد:

کاهش ۱۵ درصدی طلاق در استان بوشهر/ تشریح پرطرفدارترین نام‌ها

کاهش ۱۵ درصدی طلاق در استان بوشهر/ تشریح پرطرفدارترین نام‌ها

بوشهر - مدیرکل ثبت‌ احوال استان بوشهر با اشاره به ثبت دو هزار و ۴۵۱ ازدواج و ۴۱۱ طلاق گفت: طی سه ماه ابتدایی امسال شاهد کاهش ۱۰ درصد ازدواج و همچنین کاهش ۱۵ درصدی طلاق در استان بوشهر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث صالحی‌نیا بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری پنج هزار و ۲۰۷ ولادت در استان بوشهر ثبت شده که  ۷.۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی مدت یاد شده در استان بوشهر هزار و ۳۵ وفات ثبت شده که ۰.۷۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۰ درصدی ازدواج

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: در سه ماه اول سال ۹۵ بالغ بر دو هزار و ۴۵۱ ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: در زمینه طلاق نیز طی سه ماهه ابتدایی امسال ۴۱۱ مورد ثبت شده است که دارای کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل است.

تشریح پرطرفدارترین نام‌ها

صالحی بیان کرد کرد: حسین، علی، محمد، امیر علی و ابوالفضل دارای بیشترین فراوانی اسم پسر در استان هستند و برای دختران نیز اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین، زهرا  و یسنا بیشترین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال  ۸۶ هزار ۹۵۹ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه روند دریافت کارت های هوشمند باید تا سال ۹۶ ب پایان برسد، بیان کرد: از تمامی شهروندانی که تا کنون برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند درخواست می شود به دفاتر پیشخوان برای ثبت نام مراجعه کنند.

صدور کارت ملی هوشمند در ۳۰ نقطه

صالحی با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام کارت‌های هوشمند تا ۱۵ مرداد ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)رایگان است گفت: برای مراجعه برای دریافت کارت هوشمند ۳۰ نقطه در استان وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور این میزان به ۴۰ نقطه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص افرادی که تا کنون شناسنامه دریافت نکرده‌اند، عنوان کرد: دریافت شناسنامه برای بچه‌هایی که نتیجه ازدواج موقت هستند بلامانع است و اگر افرادی تا کنون برای دریافت شناسنامه اقدام نکردند در هر شهرستانی که هستند به ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: تنها افرادی که نمی‌توانند شناسنامه دریافت کنند فرزندان نتیجه ازدواج زنان ایرانی با مردان مهاجرین غیرقانونی هستند.

کد خبر 3696127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha